لاشار با آبشارها و چشمه های آبگرم، جذاب و دیدنی اما ناشناخته

 

 

 
 

نیكشهر - بخش لاشار شهرستان نیكشهر با جاذبه های بكر طبیعی و داشتن عنوان 'یكی از قطبهای گردشگری جنوب سیستان و بلوچستان' همچنان ناشناخته باقی مانده است

به گزارش ایرنا، وجود آبشارهای متعدد و چشمه های آبگرم، طبیعت بكر و چشم اندازهای طبیعی زیبا و دیدنی كه می تواند جذابیتهای فراوانی برای ایرانگردان و سایر گردشگران داشته باشد متاسفانه هنوز ناشناخته مانده است.

 

 

هر چند این جاذبه ها در چند سال اخیر سبب افزایش سفر برخی هموطنان به نیك شهر شده است اما هنوز به سبب ناآگاهی مردم استان و سایر نقاط كشور از مزیتهای گردشگری لاشار، این بخش از انظار گردشگران و دوستداران طبیعت به دور مانده است.

ساخت جاده ترانزیتی چابهار - ایرانشهر- زاهدان- میلك و عبور آن از حوزه شهرستان نیكشهر فرصت بسیار خوبی برای گردشگران فراهم كرده تا از مناظر طبیعی و روستاهای سرسبز بخش لاشار دیدن كنند.

آبشارها و چشمه های آبگرم شیرآباد با مناظر زیبا و دیدنی رودخانه آن واقع در فاصله 15 كیلومتری محور ترانزیتی نیكشهر به ایرانشهر در محل دو راهی شرق روستای هریدوك، روستای تنگ سرحه و دهستان پیپ با طبیعت بكر و چشم اندازهای طبیعی و انواع پوشش گیاهی، وجود گیاهان دارویی، انواع پرندگان وحشی، نخلستانها، چشمه های آب در دامنه كوه، رودخانه تنگ سرحه با داشتن صخره ها و استخرهای طبیعی و سرسبزی طبیعت آن، گوشه ای از جذابیت های بخش لاشار نیكشهر است.

آبشار گواتامیچ در شرق روستای پیپ به فاصله دو كیلومتری جاده ترانزیت نیكشهر به ایرانشهر و روستای گردشگری بغدان با طبیعت زیبا و دل انگیز و وجود رودخانه پرآب و مناظر دیدنی، باغات میوه های گرمسیری و سردسیری در حاشیه رودخانه، آبشار اوگینك با 80 متر ارتفاع در فاصله سه كیلومتری غرب روستای اوگینك و محور ترانزیتی كه بزرگترین آبشار استان محسوب می شود با چشم اندازهای طبیعی از مناطق بسیار دیدنی برای دوستداران ورزش كوهنوردی و طبیعت گردان است.

آبشار گلیگ به فاصله یك و نیم كیلومتری محور ترانزیتی و غرب روستای جاكس با آبشارهای پلكانی و حوضچه های طبیعی و صخره های رنگارنگ و انواع پوشش گیاهی، روستای تفریحی «كَس مزور» در دهستان چانف به فاصله پنج كیلومتری از مركز دهستان با داشتن باغات مركبات و رودخانه كه تلفیقی از زیبایی طبیعت را به نمایش گذاشته است، هر بیننده ای را به خود جذب می كند.

از دیگر جاذبه های گردشگری بخش لاشار قلعه های تاریخی متعلق به دورانهای مختلف از جمله قلعه اسپكه در شهر اسپكه، قلعه چانف در روستای چانف، قلعه هریدوك در روستای هریدوك و قلعه سرومیچ در روستای سرومیچ است.

روستاهای سرسبز با انواع پوشش گیاهی و وجود داروهای گیاهی در سراسر حوزه بخش لاشار و دو طرف محور ترانزیتی چابهار- نیكشهر- ایرانشهر جلوه ای خاص به این منطقه بخشیده است بطوریكه اكثر كسانی كه از این محور تردد می كنند ساعتها به گشت و گذار در مناظر دیدنی و زمین های سرسبز و جمع آوری گیاهان دارویی و خوراكی می پردازند.

روستای تنگ سرحه مكان بسیار خوبی برای خرید سوغاتی از جمله انواع صنایع دستی بویژه سوزن دوزی، عسل كوهی، خرمای مرغوب منطقه، گیاهان دارویی و خوراكی و محصولات باغی تولیدی محل است.

بخش لاشار از توابع شهرستان نیكشهر 45 هزار نفر جمعیت و چهار هزار و 580 كیلومتر مربع وسعت دارد.

نیكشهر در فاصله 465 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.:

 

 

 



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: کامپیوتر ، ،
برچسب‌ها: