عجيب ترين خانه های مانند بهشت جهان

 

لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكيبا باشيد

 

متيئورا ،بهشت هاي آسماني يونان !

 

مردم يونان اين مکان را "بهشت هاي آسماني" مي نامند و اين به خاطر شکل صخره هايي است که حدود 60 ميليون سال پيش در اينجا بوجود آمده اند. معابد بي نظيري بر راس صخره هايي ساخته شده اند که در اثر زمين لرزه و شرايط آب و هوايي به اين شکل درآمده اند. همچنين فرسايش هايي که در درون غارهاي اين نواحي رخ داده باعث کشف راديوکربن هايي شده است که وجود انسان هاي اوليه در 50 هزار سال پيش را اثبات مي کنند. اين نواحي حقيقتا بي مانند هستند.

 

کليساهاي ارتدکس هاي شرقي براي يونانيان اهميت ويژه اي دارند و بعد از کوه آتوس در رده ي دوم اهميت قرار مي گيرند. شهر متيئورا (Met�ra) جزو ميراث جهاني يونسکو مي باشد و شهر کالامباکا در مجاورت آن واقع شده است.

 

صومعه ي مقدس وارلام

وارلام دومين معبد بزرگ در شهر متيئورا مي باشد که در سال 1541 ساخته شد و در 1548 تزئينات نماي آن به اتمام رسيد. اين کليسا به تمام قديسين جهان تقديم شده و به سبک کليساهاي آتني ساخته شده (مربعي که با يک صليب به 9 قسمت مساوي تقسيم شده و شامل يک گنبد بزرگ و گروه کر مي باشد) و سالن اصلي آن نيز در زير طاقي بسيار عظيم و زيبا جاي گرفته است؛ تزئينات اين سالن نيز در سال 1566 کامل شد. سالن ناهار خوري اين کليسا امروزه به موزه تبديل شده است در حالي که در شمال کليسا هنوز شاهد مجسمه هاي 3 اسقف اعظم خواهيد بود که در 1627 ساخته شدند و در 1637 تزئين شدند. نواحي اطراف اين کليسا در ماه هاي باراني چشم اندازي تماشايي و زيبا دارند.

 

 

صومعه ي مقدس سنت باربارا

 

اين بنا در قرن 16 ميلادي ساخته شد و در 1560 تزئينات آن کامل گرديد. آب و هواي اين ناحيه در تابستان ها بسيار گرم و در زمستان ها بسيار سرد مي باشد. در ماه هاي باراني هم رطوب بالايي دارد. حياط و باغچه هاي اين صومعه به زيبايي ساخته و پرداخته شده اند.

 

 

صومعه ي بزرگ متيئورون

اين صومعه بزرگترين صومعه ي شهر مي باشد که در اواسط قرن 14 ميلادي ساخته شد و در سال هاي 1483 و 1552 مورد بازسازي و مرمت قرار گرفت. امروزه اين کليسا به عنوان اصلي ترين موزه ي شهر مشغول به کار مي باشد. کليساي کاتوليکون به افتخار عيد تجلي عيسي مسيح در قرن 14 ميلادي ساخته شد.

 

 

 

صومعه ي مقدس سنت نيکولاس آناپاساس

اين کليساي کوچک در قرن 16 ميلادي ساخته شد و توسط نقاش معروف شهر کرت، تئوپانيس استرليتزاس، در سال 1527 تزئين شد.

 

 

 

صومعه ي مقدس سنت استفان

 

اين کليساي کوچک در قرن 16 ميلادي ساخته شد و در 1545 تزئيين شد. اما برخلاف ساير صومعه ها به جاي پرتگاه، عمدتا بر روي يک زمين مسطح واقع شده است. متاسفانه در طول جنگ جهاني دوم نازي ها تصور کردند که اين مکان به شورشي ها پناه داده است بنابراين به آن هجوم بردند. اين بنا مدتي متروکه باقي ماند تا اينکه تعدادي راهب آنرا بازسازي و از نو افتتاح نمودند.

 

 

صومعه ي تثليث مقدس

اين صومعه بر روي قله ي پرتگاه ساخته شده است و بي شک يکي از پرطرفدارترين بناهاي شهر مي باشد چرا که در سال 1981 يکي از فيلم هاي جيمز باند به نام "به خاطر چشمهايت" در اينجا فيلم برداري شد. اين ساختمان در سال 1475 ساخته شد و بارها در سال هاي 1684، 1689، 1692 و 1741 مورد تعمير و تغيير دکوراسون قرار گرفت.

 

 

 
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: جهانگردی و ایرانشناسی ، ،
برچسب‌ها: