کرم مرطوب کننده خوب را بشناسید:

کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده خوب را بشناسید:

مرطوب کننده ها به اشکال مختلف امولسيون مايع، پماد و ِکرم ديده مي شوند که محتواي چربي و آب در اين اشکال فرق مي کند. مهم ترين نکته در انتخاب يک مرطوب کننده، توجه به نوع پوست است که مي تواند خشک، چرب، معمولي و مختلط باشد. بايد هميشه نوع پوست را از روي پوست تميز تشخيص داد. - براي پوست هاي خشک بايد از مرطوب کننده هاي حاوي چربي استفاده کرد. در مورد پوست هاي چرب نيازي به استفاده از مرطوب کننده نيست، مگر در برخورد با آب و هواي گرم يا سرد. - در مورد پوست نرمال بايد از مرطوب کننده اي که ميزان چربي کمتري داشته باشد، استفاده کرد.

 

 

  • - در مورد پوست مختلط يا صورت هاي داراي T-ZONE (قسمت پيشاني، بيني و چانه که چرب تر از ساير نقاط صورت است)، نبايد از مرطوب کننده استفاده نمود. - از آنجا که با افزايش سن نياز پوست به مصرف مرطوب کننده بيشتر مي شود، ممکن است پوستي که قبلا نيازي به مصرف اين ماده نداشته، پس از گذشت چند سال خود را ناگزير از مصرف آن ببيند. - عوامل ديگري که بر روي انتخاب مرطوب کننده اثر مي گذارند، حالت و چگونگي (بافت) مرطوب کننده است، زيرا ماده اي که خيلي چرب يا چسبنده باشد، براي مصرف کننده خوشايند نيست.

 

  • - مورد ديگر افزودني هايي مانند رايحه يا خوشبو کننده است که مي تواند تحريک کننده يا ناخوشايند باشد. بعضي از افراد به علت حساسيت نمي توانند از مواد حاوي رايحه استفاده کنند. اين افراد بايد با تجويز پزشک موادي را استفاده نمايند که اصطلاحا به آنها "هيپوآلرژيک" گفته مي شود. - مورد ديگر افزودن ضد آفتاب به مرطوب کننده است. اگر مرطوب کننده براي غروب و شب استفاده مي شود، نيازي نيست که حاوي ضد آفتاب باشد. از طرف ديگر معمولا استفاده از يک لوسيون مرطوب کننده زير ضد آفتاب، در صورتي که قرار است فرد چند ساعت در معرض آفتاب قرار بگيرد، توصيه مي شود.

 

  • - مواد ديگر اجزاء EXOTIC يا افزودني هاي دلخواه و رنگ دهنده هايي مانند آلانتوئين، ژلاتين، ويتامين ها و پروتئين ها هستند که مزيت خاصي به مرطوب کننده نمي بخشند و تاکنون مستندات علمي به دست نيامده که نشان دهنده ي تاثير اين مواد روي کاهش فرآيند پيري باشد. راهنماي مصرف: - نبايد پوست خشک را زياد (به خصوص با صابون) شست. همچنين اين افراد بايد از برخورد با آب وهواي خشک خودداري کنند.

 

  • - معمولا استفاده از مرطوب کننده پس از شستن صورت توصيه مي شود و بايد آن را وقتي که هنوز پوست کمي رطوبت دارد استفاده کرد و به آرامي روي پوست پخش نمود. ماساژ زيادي توصيه نمي شود، زيرا ممکن است پوست را حساس کند.

 

  • - تعداد دفعات استفاده از مرطوب کننده بستگي به نوع پوست و نياز آن دارد. بايد مرطوب کننده را روي صورت و گردن ماليد و اگر T-ZONE صورت چرب است، روي اين قسمت از مرطوب کننده استفاده نکرد.

 

نکته :

از آنجا که مرطوب کننده ها حاوي ميزان زيادي آب هستند، نبايد بلافاصله پس از مصرف آنها در معرض هواي سرد قرار گرفت و بهتر است 20 تا 30 دقيقه پيش از برخورد با هواي سرد (مثلا زمستان) يا هواي گرم يا باد، مرطوب کننده را مصرف کرد و در موارد مذکور استفاده از مرطوب کننده هاي چرب اولويت دارند.

 

کرم مرطوب کننده

 

مرطوب کننده هاي دست:

اين مرطوب کننده ها اصولا فرق زيادي با مرطوب کننده هاي صورت ندارند، به جز اينکه به علت وسعت بدن يا دست، بيشتر کارخانه هاي سازنده ترجيح مي دهند اين مرطوب کننده ها را به شکل مايع و لوسيون بسازند و گاهي مي توان از آنها در حمام استفاده کرد که يک لايه ي نازک مرطوب کننده روي بدن تشکيل مي دهند. همچنين افزودني هايي که در مرطوب کننده هاي صورت به کار مي روند ممکن است در مرطوب کننده هاي دست و بدن کمتر استفاده شوند. يک تفاوت بين مرطوب کننده هاي دست و مرطوب کننده هاي صورت و بقيه بدن اين است که در مرطوب کننده هاي دست به علت شست و شوي مداوم دست ها، معمولا از چربي بيشتري استفاده مي شود که به آساني با شستن دست ها از بين نرود. همچنين بعضي از مرطوب کننده هاي دست حاوي روغن هستند که رطوبت لازم دست را فراهم مي کند.

 

 

مشخصات يک کرم مرطوب کننده ي ايده آل :

1- رنگ و بوي مناسب، شفافيت و جلاي خوب و ظاهر کاملا يکنواخت

2- عدم ايجاد حساسيت و آلودگي ميکروبي و قارچي هنگام مصرف

3- قوام و ويسکوزيته ي مناسب

4- قابليت پاک شدن سريع پس از شست و شو و عدم ايجاد ظاهر چرب در پوست پس از مصرف

5- قابليت جذب پوستي سريع پس از مصرف و ماساژ در پوست

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: آرایشگری ، ،
برچسب‌ها: