جنگل الیمستان

جنگل الیمستان

الیمستان روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران که یکی از زیباترین مناظر در فصول بهار و تابستان را دارا میباشد. وجود چشمه سارهای فراوان ، پوشش جنگلی متنوع ، دشت ها و آب زلال ، اسب های زیبا ،مه غلیظ و جنگل های بکر و سرسبز از ویژگیهایی است که این منطقه را به طلای سبز ایران مشهور کرده است.

اردیبهشت ماه فصل رویش گیاه " الیما " ست که ظاهرا نام جنگل الیمستان نیز برگرفته از آن می باشد. الیمستان یکی از جاذبه های توریستی آمل است که تورهای زیادی از گردشگران و کوهنوردان و عکاسان داخلی و خارجی را به خود جذب کرده و طبیعت بکر و زیبایی جنگلها و مراتع و سر سبزی آن وصف نشدنیست.

قله الیمستان هم یکی دیگر از جاذبه های این روستا است که در زمستان و بهار کوهنوردان زیادی را به خود میخواند. قله ای که حدود ۲۵۱۰ متر ارتفاع دارد و یکی از بهترین گزینه های کوهنوردی در زمستان به شمار می رود. اگر اهل کوهنوردی باشید، این قله با تمام جاذبه های طبیعی اطرافش بهترین گزینه سفر کوهنوردی شما به شمار خواهد رفت. در کل مسیر دامنه شرقی، قله دماوند در پیش چشمان شما است و هر لحظه با شما حرکت می کند.

نقش پای رستم شاید از جالب ترین دیدنیهای منطقه الیمستان باشد که تعجب همه کوهنوردان را بر می انگیزد. نرسیده به قله جای دو شهاب سنگ بزرگ دیده می شود که حفره هایی به عمق 10 متر ایجاد کرده اند. بومیان منطقه افسانه ای زیبا برای این چاله ها دارند. آنها معتقدند این گودال ها جای زانوهای رستم است که در این منطقه زانو زده و از آب دریا نوشیده است.

روستای الیمستان یکی از بکرترین روستاهای مازندران است که هنوز هم آب مردم آن از چشمه تامین می شود و محصول آن غلات، لبنیات و عسل است. بیشتر ساکنان این روستا زراعت و گله داری می کنند و عده ای هم به تولید صنایع دستی، کرباس و شالبافی مشغولند.

زرشک کوه، یکی دیگر از جاذبه های جنگل الیمستان است که در بهار و زمستان کوهنوردان بسیاری را به خود جذب می کند.

راه دسترسی به جنگل الیمستان :

از آمل کیلومتر 20 و از تهران، کیلومتر 140 جاده هراز، به جاده فرعی سمت راست با تابلوی امام زاده قاسم یا امامزاده لهاش برمی خورید وارد آن شوید، در اوایل مسیر به دو راهی می رسید که باید جاده سمت چپ را دنبال کنید، جاده فرعی آسفالته باریک با پیچ و خم بسیار حدود 7 کیلومتر است که ابتدا ما را به روستای لهاش و پس از 5 کیلومتر مسیر خاکی به روستای الیمستان می رساند. از آنجا با پشت سر گذاشتن آبادی وارد جنگل می شویم.


اواسط بهار و اوایل پاییز بهترین فصل برای رفتن به جنگل است ولی مناظر زیبای زمستانی هم میتواند وسوسه انگیز باشد، البته بشرطی که تمامی اصول این گونه سفرها رعایت شود.





























 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: جهانگردی و ایرانشناسی ، ،
برچسب‌ها: