موزه هنر های معاصر تهران

موزه هنر های معاصر تهران

موزه هنرهای معاصرتهران، مجموعه ای است متشکل و نظام یافته از بخش های: امور هنری، امور اداری، روابط عمومی،سایت و رایانه،سینما تک، سمعی و بصری ، خدمات نمایشگاهی، راهنمایان هنری، مراقبین، حراست، آرشیو آثار هنری و دبیرخانه هنری و روابط بین الملل موزه.
بخش بزرگ فعالیت های امور هنری موزه هنرهای معاصر تهران را برنامه ریزی و سازمان دهی و اجرای مراحل مختلف برگزاری نمایشگاه ها تشکیل می دهد. دیگر فعالیت های آن عبارتند از: طراحی و اجرای برنامه ها، دریافت آثار هنری و تهیه شناسنامه برای هریک، تنظیم آرشیو، ثبت نام هنرمندان و عناوین آثار هنری، تبادل فرهنگی - هنری مشاوره و راهنمایی هنر دوستان و برنامه ریزی محتوایی نمایشگاهها.
جلسات پاره وقت شوراهای تخصصی هنر به مناسبت های گوناگون و با شرکت استادان و صاحب نظران در امور هنری تشکیل می گردد.
موزه هنر های معاصر تهران شامل مهم ترین و جامع ترین مجموعه از هنر غربی در قاره آسیا در زمان تاسیس خود است که از دیدنی های تهران به شمار میرود.

فضای موزه

ساختمان موزه هنر های معاصر، تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است که با الهام از بادگیر های مناطق حاشیه کویر ایران ساخته شده .تندیس های زیبا و با ارزش از هنرمندان معاصر همچون: هنری مور، آلبرتو جاکومتی، پرویز تناولی، در پیرامون آن، فضای سبز اطراف را به « پارک مجسمه» بدل کرده است.

 

گنجینه

در گنجینه دایمی موزه هنرهای معاصر تهران بیش از ۳۰۰۰ اثر ارزشمند و یگانه از نخبگان هنرهای تجسمی ایران و جهان نگهداری می شود. به گفته بعضی کارشناسان هنری، آثار نگهداری شده در این گنجینه «بی نظیر» هستند .


استاد محمود فرشچیان در سال 1387 در بازدید از موزه هنرهای معاصر تهران، مجموعه آثار خود را که همان زمان منتشر شده بود و شامل 100 اثر برگزیده در سال های دهه 70 به بعد است، به موزه اهدا کرد.

 

انبار زیرزمینی موزه

گنجینه ای از آثار مهم هنرمندان معاصر غرب، پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، به انبار زیرزمینی موزه هنرهای معاصر تهران منتقل شد. از این آثار می توان به تابلوی سه لتی آرمیدن دو نفر بر تخت، در حضور دیگران اثر فرانسیس بیکن اشاره کرد.

 

گالری ها

موزه هنرهای معاصر، نمایشگاه های خود را در 9 گالری بزرگ و کوچک برپا می سازد. گالری ها یک به یک در مسیر حرکت بازدید کنندگان قرار دارند و به این ترتیب، امکان برقراری بهترین ارتباط میان تماشاگر و آثار هنری را فراهم می سازد.

کتابخانه

در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران نزدیک به پنج هزار عنوان کتاب فارسی و غیر فارسی در زمینه های معماری – نقاشی – طراحی – ارتباط تصویری – عکاسی – سینما و سایر زمینه های هنری گرد آمده است.

فروشگاه کتاب و رستوران از دیگر امکانات موزه هنر های معاصر تهران میباشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: جهانگردی و ایرانشناسی ، ،
برچسب‌ها: