موبایل را به صورت کامل شارژ نکنید

بهIMAGE635090604315208755 گزارش سیتنا به نقل از پایگاه خبری روزنامه دیلی میل، به گفته این محققان تلفن ها می بایست حتما بیش از ۵۰ درصد شارژ شوند، اما این شارژ باید کمتر از ۱۰۰ درصد ظرفیت باتری باشد.

براساس این گزارش، همچنین می بایست ماهانه یک بار فرآیند تخلیه شارژ در باتری ها انجام شود به این معنا که می بایست شارژ باتری تلفن همراه به طور کامل تخلیه شود.

کاربران می بایست تلاش کنند تا شارژ باتری تلفن همراه خود را تا حد ممکن بیش از ۵۰ درصد حفظ کنند، اما رها کردن تلفن همراه به برق زده شده بعد از شارژ کامل می تواند منجر به فاسد شدن باتری شود.

براساس این گزارش، به طور کلی، میزان شارژ تلفن همراه می بایست بین ۴۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری باشد.

به گفته کارشناسان، از دیگر روش های محافظت و افزایش عمر باتری تلفن های همراه خنک نگه داشتن آن است؛ درجه حرارت ذخیره سازی توصیه شده برای باتری های تلفن همراه ۱۵ درجه سانتیگراد است. البته بیشترین دمای حفاظت شده برای باتری بین ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

به گفته کارشناسان، با افزایش هر درجه حرارت از دمای متوسط اتاق (۲۵ درجه سانتیگراد) سالیانه ۲۰ درصد از ظرفیت باتری تلفن همراه از نوع یون لیتیوم کاهش می یابد و این رقم برای دمای ۴۰ درجه به ۳۵ درصد می رسد.

علاوه براین در مکان هایی با سیگنال ضعیف، حالت هواپیما (airplane mode) تلفن همراه را روشن بگذارید تا از هدر رفت شارژ آن جلوگیری کنید. همچنین در مواقعی که از تلفن همراه استفاده نمی کنید آن را قفل کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: موبایل ، ،
برچسب‌ها: