تعبیر خواب

 

تعبیر خواب

خواب‌هایی که می‌بینیم بازتاب حالات روحی، دغدغه‌ها و ضمیر ناخودآگاه ماست. تعبیر کنندگان خواب بر اساس نشانه‌هایی که بعد از بیداری به یاد می‌مانند نتیجه‌گیری‌های جالبی از وضعیت روحی و جسمی فرد بیان می‌کنند. در زیر میتوانید تعبیر خواب ها را مشاهده کنید

آرامگاه

تعبیر دیدن آرامگاه در خواب خوب نیست، صدقه بدهید چرا که تعبیرش بیماری مهلک است.

آب

تعبیر دیدن آب زلال در خواب، نشانه روشنایی است و موجب افزایش روزی و گشایش کارها می شود. تعبیر دیدن آب گل آلود غم است که می توان با دعا نیایش و دادن صدقه آن را برطرف کرد.

بینی

دیدن بینی در خواب نشانه عزت، جاه، مال و فرزند است. اگر در خواب دیدید که از بینی شما خون می آید تعبیرش این است که مسافرتان به سلامت از سفر باز می آید.

بوسه

اگر در خواب دیدید که کسی را می بوسید ممکن است بین شما و همان شخص کدورت ایجاد شود و از هم جدا شوید.

بوق زدن

اگر در خواب دیدید که کسی به طرف شما بوق میزند، تعبیرش رسیدن خبری ناگهانی به شماست که اصلا انتظار آن را نداشتید.

پول

اگر در خواب پول دیدید تعبیرش غم است صدقه بدهید ولی اگر درخواب کسی به شما پول داد، تعبیرش رسیدن خبر تولد پسری به شماست. اگر پول طلا در خواب دیدید تعبیرش گران شدن اجناس است.

 

حبس و زندان

اگر در خواب خود را در زندان دیدید مراقب باشید، چرا که عده ایی قصد فریب شما را دارند، مراقب روابط خود باشید.

خوک

تعبیر دیدن خوک در خواب دگرگونی زندگی است و اگر گوشت خوک را ( که در دین مبین اسلام حرام و نجس ) است را خوردید، مراقب کار خود باشید که مال حرام داخل اموال شما نشود که عاقبت شومی دارد.

استاد

اگر استاد خود را در خواب دیدید تعبیرش این است که معامله ایی سودمند شرکت میکنید و سود فراوان خواهید برد.

دوغ یا ماست

تعبیرش زیاد شدن روزی و خیر و برکت است.

استخوان

ابن سیرین می گوید تعبیر دیدن استخوان در خواب مال است واگر استخوانی گرفت که مقداری گوشت بر روی آن بود به همان مقدار خیر و مال به دست می آورد و اگر در خواب به کسی استخوان بدهد تعبیرش رساندن خیر به همان شخص است، کرمانی معتقد است بستن استخوان شکسته ی دیگری در خواب نشانه ی بزرگی و آموختن صنایع و فنون است.

برق

اگر در خواب دیدید که از هوا یا ابر برق گرفتید تعبیرش این است که کاری را که می خواهید انجام بدهید خیر و خوب است و دیدن درخشش برق نشانه ی فراخی نعمت است.

حضرت امام صادق ( علیه السلام) می فرمایند: دیدن برق نشانه رحمت خدا و هدایت شدن به راه راست است.

دره

اگر دره در خواب دیدید، تعبیرش بسیار خوب است و تا آخر عمر به خوبی زندگی میکنید و عزت شما زیاد می شود.

سایه

ابن سیرین گوید : تعبیر دیدن سایه در خواب بزرگی و هیبت است و هرچه سایه بزرگتر باشد نیکو تر است. تعبیر سایه درخت راحتی می باشد و  اگر سایه از خار یا درخت بی برگ باشد، فردی مفسد و دور از دین می باشد و اجل آن نزدیک می باشد.

حضرت امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: دیدن سایه در خواب بر پنج وجه است: بزرگی ، هیبت ، پناه ، منفعت و مرگ.

شهر

دیدن شهر در خواب تعابیر گوناگونی دارد و یکی از تعابیر دیدن شهر در خواب نشانه شادی و کامرانی در زندگی است.

فقر

اگر در خواب مشاهده کردید که فقیر و ندار شدید ، بسار خوب است، از غم و غصه های دنیایی خلاص می گردید.

فریاد

اگر در خواب دیدید کسی فریاد می کشد تعبیرش این است که به زودی اخبار تازه و هیجان انگیز و گوناگون خواهید شنید، اگر خودتان در خواب فریاد کشید باطل است.

گوساله

اگر در خواب گوساله دیدید تعبیرش فزونی ثروت و ادای قرض است، گوساله ماده برای مرد مجرد نشانه زن جوان و گوساله نر برای زن مجرد نشانه شوهر جوان است.

ماه

دیدن ماه در خواب تعابیر گوناگونی دارد واگر ماه را در خواب دیدید نشانه ی این است که : اگر در جای غریبی باشید به زودی به وطن می رسید ، اگر مجرد باشید زن می گیرید و اگر فرزند نداشته باشید صاحب فرزند می شوید.

نمک

ابن سیرین می گوید: دیدن نمک در خواب  دلیل بر پول سفید است، اگر در خواب ببیند کسی به او نمک داد، به قدر آن؛ مال به دست می آورد و اگر ببیند که نمک می خورد تعبیرش این است که زاهد می شود.

تخم مرغ

اگر تخم مرغ به خواب شما آمد، کارتان رونق پیدا می کند و اگر تخم مرغ شکسته دیدید در داد و ستد ضرر می کنید و تهی دست می شوید، اما با دادن صدقه و کمک به ایتام برطرف می شود.

( ببخشید که دیر شد…..)

آینه

ابن سیرین می گوید: دیدن آینه در خواب نشانه ی مقام است واگر در خواب ببیند که آینه را به شخصی داد تعبیرش این است که اموال خویش را پیش کسی بگذارد. کرمانی معتقد است نگاه کردن مرد در آینه نشانه این است که خداوند به او پسری می دهد و اگر زن در آینه نگاه کند نشانه تولد دختر است، حضرت امام صادق ( علیه السلام)  تعبیر دیدن آینه را در خواب : زن ، پسر ، مقام  و دوست میداند.

برنج

ابن سیرین می گوید : دیدن برنج در خواب نشانه کسب مالی است که با رنج به دست می آید و اگر در خواب ببینید که برنج پخته می خورید نشانه این است که حاجت شما روا می شود و علاوه بر آن به شما خیر و نیکی می رسد. دیدن خوردن برنج با گوشت بهتر و نیکوتر است، اگر برنج با شیر باشد خیلی خوب و نیکو است، حضرت امام صادق ( علیه السلام) دیدن برنج را نشانه : مال ، حاجت ، خیر و منفعت می داند.

بازار

دیدن بازار در خواب تعبیرش این است که به زودی اقوام یا دوستان شما از سفر آمده و برایتان هدایای قابل توجه می آورد و مهمان نوازی می کنید.

رودخانه

اگر رودخانه در خواب دیدید یا در خواب دیدید که در رودخانه غسل می کنید تعبیرش رونق کار و در آمد بسیار است. برای غسل کردن تعابیر دیگری هم هست که عبارت است از: رهایی از غم ، شفا یافتن و یا قبول توبه گناهکار.

برداشتن آب از رودخانه نشانه اموال و  رودخانه خشک نشانه حج رفتن است.

زخم

ابن سیرین می گوید: اگر کسی در خواب ببیند که زخم بر تن دارد و اثر خون نباشد تعبیرش این است که بر زخم زننده ظفر یابد ( پیروز شود) و نیز به وی خیر و منفعت برسد، اگر ببیند که از جای زخم او خون بیرون آمد و اندامش به خون آغشته شد تعبیرش آن است که مال حرام یابد. کرمانی می گوید: اگر کسی ببیند که بر تن او زخم رسید و اندامش به خون آلوده گشت، تعبیرش آن است که به قدر آن خون که از زخم وی می آید اگر مریض است درمان وی طولانی باشد. همچنین جابر در این باره می گوید: اگر ببیند کسی بر او زخم زند و از جای او خون می آمد، تعبیرش آن است که کسی به وی دروغ گفته و دروغ او به زودی ظاهر شود،

امام جعفر صادق ( علیه السلام) در این باب می فرماید: دیدن زخم در خواب بر سه وجه است : اول : ظفر یافتن ( پیروز شدن) . دوم:  خیر و منغعت . سوم: نقصان مال خاصه که از جایگاه زخم ، خون روان ببیند.

زنبیل

دیدن زنبیل در خواب اگر پر از میوه و خوراکی دیگر بود ، علامت زیادی رزق است و اگر نصفه بود روزی شما به زحمت به دست می آید و اگر خالی بودتعبیرش تنگدستی و نداری است که با صدقه رفع می شود.

سرباز

اگر سرباز در خواب دیدید تعبیرش این است که در کارهای شما دگرگونی ایجاد می شود و یا به کار بهتری مشغول خواهید شد.

شانه

دیدن شانه در خواب فردی است که پشت سر او حرف می زنند. اگر ببیند که سر خود را شانه می کند ، از غم رهایی یابد ، اگر ببیند که ریش خود را شانه می کند باید زکوه مال بدهد و اگر ببیند که با ریش تراش ریش خود را می زند از غم رهایی می یابد.

گنج

ابن سیرین می گوید : اگر در خواب ببینید گنج یافته اید، بیمار شوید و اگر ببینید که گنج ناپدید شد از بیماری رهایی پیدا خواهید کرد.

جابر در این باب می گوید: اگر ببیند در جایی آباد گنج یافته ، بیماری اش شفا پیذا کند و اگر در جایی خرابه باشد تعبیرش بر عکس خواهد بود،  دادن صدقه اثر سوء آن را از بین می برد.

پاچه

ابن سیرین می گوید اگر در خواب کسی دید که پاچه ی گوسفند می خورد تعبیرش رسیدن چیز یا نعمتی به اوست و اگر دید که پاچه گاو می خورد تعبیرش این است که در آن سال به او نعمت فراوان می رسد.

مغربی می گوید: پاچه خام خوردن نشانه خوردن مال یتیمان به اندازه همان پاچه ایی که خورده است می باشد.

گورستان

ابن سیرین می گوید: دیدن گورستان در خواب دلیل صحبت است با جاهلانی که دین ودنیا یشان بد باشد.

ابراهیم می گوید: اگر دیدید که گورستان را زیارت می کنید تعبیرش این است که اهل زندانی را دلداری می دهید.

جابر می گوید: تعبیر قدم زدن در گورستان درویش شدن است.

حضرت امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: دیدن گورستان در خواب بر سه وجه است: اول: غم . دوم: زندان . سوم: محنت . با کمک کردن به دیگران و به ویژه محرومان اثر بد این خواب به خوبی تبدیل می شود نگران نباشید.

تابستان

ابن سیرین می گوید: اگر ببیند در تابستان است و گرمای سختی باشد تعبیر آْن این است که به مردم آن شهر خیر و برکت برسد و اگر شخصی خود را در تابستان وگرما دید ، گره از کارش گشوده خواهد شد و خیر و برکت به او خواهد رسید.

افسوس

کرمانی می گوید:تعبیر افسوس خوردن در خواب غم و اندوه است که با صدقه دادن برطرف می شود.

سجده

ابن سیرین می گوید: اگر کسی ببیند سجده ی حق تعالی را می کند به مرد بزرگواری ظفر یابد. اگر ببیند جز حق تعالی کس دیگری را سجده می کند، تعبیرش آن است که امید و حاجتی که دارد ادا نشود.

حضرت امام صادق (علیه السلام) در این باره می فرمایند: اگر ببیند که بزرگی را سجده می کند، تعبیرش این است که از حاکم به وی رنج و بلا می رسد.

شیر

اگر در خواب ببیند که با شیر در حال جنگ کردن است تعبیر آن این است که با دشمنی در افتد و بر وی ظفر یابد.

اگر ببیند که از شیری فرار می کرد و آن شیر دنبالش نیاید، تعبیرش این است که از چیزی که می ترسد ایمن میشود. اگر خود را سوار برپشت شیر ببیند جاه و منزلت می یابد و اگر ببیند که شیر بر پشت وی نشسته است بر دشمن ظفر یابد. اگر شیر او را گاز گرفت از دشمن به او ضرر می رسد.

پذیرایی

اگر در خواب دیدید که از شما پذیرایی می کنند، اگر دختر دم بخت باشید به زودی به خواستگاری شما می آیند و نامزدی برقرار می شود و اگر بیکار باشید کار پیدا خواهید کرد.

لوزینه ( باقلوا)

ابن سیرین می گوید: اگر در خواب دیدید که آن را در دهان گذاشتید، تعبیرش این است که سخنی خوش خواهید شنید و اگر دیدید که لوزینه ( باقلوا) فراوان داشتید نشانه فراوانی مال و اگر لوزینه به کسی داد، دلیل بر آن است که به وی راحتی می رسد.

صلوات فرستادن

ابن سیرین می گوید: نشانه صلوات فرستادن بر رسول خدا در خواب، روا شدن حاجت و زیاد شدن روزی است و در زندگی سعادتمند می شود. جابر می گوید: اگر در خواب صلوات زیاد فرستادید نشانه رفتن به حج است و تعبیر دیگر صلوات فرستادن در خواب به جا آوردن سنت رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم) است.

زمرد

ابن سیرین می گوید: دیدن زمرد در خواب نشانه فرزند ، برادر و مال حلال است. کرمانی می گوید: دیدن زمرد نشانه مذهب نیکو است. حضرت امام صادق ( علیه السلام) دیدن زمرد در خواب را نشانه ی : فرزند ، برادر ، مال حلال و سخن نیکو می داند.

جنب بودن

اگر ببیند که در خواب جنب است، تعبیر آن این است که در مال حرام افتاده و سرگردان می باشد. بعضی از معبران ( تعبیر کنندگان خواب) می گویند سفر می کند ولی به مقصود خود نمی رسد و وقت و سرمایه اش بیهوده تلف می شود ولی اگر ببیند که غسل جنابت کرد و لباسهای تازه پوشید تعبیرش رفع مشکلات و زیاد شدن روزی است.

روح

اگرر در خواب احساس کردید که در برابرتان یک روح است، ممکن است به یک ماجرای ناخواسته و بد دچار شوید. مواظب اعمال و رفتار خود باشید؛ صدقه بدهید و خدا را بسیار یادکنید.

وضو گرفتن

اگر در خواب دیدید که دست و صورت را می شویید و به اصطلاح مشغول وضو گرفتن هستید، تعبیرش ایمن شدن شما از خلق است. تعابیر دیگر وضو گرفتن شفاگرفتن از بیماری و پرداخت دیون است.

حشره

دیدن هرنوع حشره مانند مگس، پشه ، ملخ و غیره تعبیرش مصیبت است؛ با دادن صدقه خود را از این مصیبت محفوظ کنید.

صندوق

تعبیر دیدن صندوق در خواب کسب جاه و مقام می باشد، اگر زنی در خواب ببیند که صندوقی نو دارد به جاه و مقام می رسد و اگر مردی صندوقی را در خواب ببیند مخصوصا اگر آن صندوق نو باشد زنی خوبرو و پارسا نصیبش خواهد شد ولی اگر صندوق کهنه باشد تعبیرش برعکس است. امام صادق ( علیه السلام) می فرمایند: دیدن صندوق در خواب بر سه وجه است: عزت وجاه ؛ بلندی و زن.

غول ( هیولا)

اگر در خواب غول یا هیولا دیدید و ترسیدید تعبیرش آشوب و بلوا در دیاری است که در آن زندگی می کنید ولی اگر از آن هیولا نترسیدید، تعبیرش موفقیت شما در کاری است که پیش رو دارید و در آن کار ضرر نمی کنید.

لاک پشت

اگر لاک پشت در خواب دیدید دلیل آن است که بدون جهت و هدف برای درآمد بیشتر دوندگی می کنید و اعتدال را رعایت نمی کنید و موفق نخواهید شد ولی اگر در خواب گوشت لاک پشت را خوردید خیلی خوب است.

ضامن شدن

اگر کسی از شما خواست که ضامن او بشوید، تعبیرش این است که یک گرفتاری در انتظار شماست ولی اگر صدقه بدهید و خدا را یاد کنید در مدت کوتاهی رفع می شود.

ساطور

ابن سیرین می گوید: تعبیر دیدن ساطور در خواب ، مردی شجاع است که کارهای دشوار را به آسانی حل می کند، اگر در خواب ببیند که در دستش ساطور است یا کسی به او داد تعبیرش آن است که او با مردی با صفاتی که گفتیم آشنا می شود و اگر ساطور بشکند از چنین فردی جدا خواهد شد.

عدس

ابن سیرین می گوید: دیدن عدس در خواب تعبیرش نیکو است، زیرا حضرت  ابراهیم  خلیل الله آن را خیلی دوست می داشت؛ ابراهیم اشعث عقیده دارد که دیدن عدس نشانهی مال است.

فرعون

ابن سیرین می گوید: اگر ببینید که به شکل یکی از پادشاهان ستمگر یا فرعون درآمد، تعبیرش آن است که در آنجا ظلم زیاد می شود. ( اهالی صدقه بدهند تا بلا رفع شود)

 

سوزن

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: