للا کو2

 تصویر شماره ١ ، چهار مسیر منتهی به قله مشخص شده اند که مبدا حرکت از روستاهای لیلا کوه و دیوشل میباشد. بجز اینها مسیرهای فرعی دیگری هم برای صعود وجود دارند که در صورت آشنا بودن به کوه و منطقه میتوان از آنها برای صعود استفاده کرد. مسیرهای منتهی به قله عطا کوه از میان باغهای چای، درختان مرکبات و در انتهای مسیر از میان جنگل میباشد که پیاده روی لذت بخش و خاطره انگیزی را بهمراه دارد. بر روی خط الراس که حرکت میکنید مناظر زیبایی از دره، جلگه و کوههای اطراف و همچنین نمایی چشم نواز از شهر لنگرود را خواهید دید که هر بیننده ای را سر ذوق می آورد. همینطور اگر هوا صاف و آفتابی باشد دریای خزر نیز بصورت یک پهنه آبی بزرگ در دور دست مشاهده میشود.

از زیبایی و نشاط کوهنوردی در این مسیر هر چه بگویم کم گفته ام. خصوصا در فصل بهار و تابستان که سر سبزی و طراوت باغات چای و جنگلهای مسیر به حد اعلای خود میرسند. من چهار روز تعطیلات که لنگرود بودم هر روز از یک مسیر جدیدی به قله صعود کرده و از مسیر دیگر پائین می آمدم.

این را هم متذکر شوم که اگر به این کوهها آشنایی ندارید، تنها مسیری که سر راست بوده و میتوانید با کمی راهنمایی گرفتن از یک آدم بلد (قبل از حرکت) از آنجا به قله برسید همان مسیر عمومی میدان لیلا کوه میباشد. چرا که باقی مسیرها در بین راه به دو راهیهای متعدد میرسند که پیدا کردن راه درست دشوار میباشد. کما اینکه خطر گم شدن در جنگل و یا جاده ای که ابتدا و انتهایش را نمی شناسید هم وجود دارد.

اگر قصد صعود از مسیرهای جدید و فرعی را دارید حتما صبح حرکت کنید که در صورت گم شدن و یا معطلی بین راه به شب نخورید.

برای صعود به قله از مسیر شماره ٢ یعنی مسیر روستای گالش کلام هم میتوان استفاده کرد. حدود 500 متر که از میدان لیلا کوه به سمت بالا حرکت میکنید به یک دو راهی میرسید که راه مستقیم همان مسیر اصلی و عمومی لیلا کوه بوده و راه سمت چپ پس از حدود ۴۵ دقیقه پیاده روی به روستای گالش کلام میرسد. جاده آسفالته بوده و با ماشین هم میتوانید تا روستا بروید. انتهای روستا امام زاده ای قرار دارد که با عبور از کنار آن و سپس ارتفاع گرفتن از مسیر پاکوب به سمت راست باید خود را به خط الراس رسانده و از آنجا به سمت دکل ادامه مسیر دهید.

نکات و توصیه ها:

- بهترین مسیر از لحاظ زیبایی و کیفیت که من تجربه کرده و پیشنهاد میکنم، صعود از مسیر شماره چهار (از روستای دیوشل و جاده مال رو آقا سید جلیل) و فرود از مسیر شماره یک یعنی همان جاده عمومی لیلا کوه میباشد.

- در این مسیرها چشمه و نهر آب زیاد دیده میشود اما بعضیهاشان همیشگی نیستند و نمیشود به وجودشان اطمینان داشت. از مسیر عمومی لیلا کوه که بروید در انتهای مسیر و قبل از خط الراس به چشمه آب گوارایی میرسید که همیشه جاری میباشد. و همینطور از مسیر روستای دیوشل نیز پس از پشت سر گذاشتن روستا میتوانید از آب رودخانه برای نوشیدن و پر کردن بطری استفاده کنید.

- به دلیل وجود دکل مخابراتی قله عطا کوه، در بیشتر طول مسیر بجز نقاط کور آنتن موبایل برقرار میباشد.

 

تصویر شماره 2:

موقعیت روستاهای لیلا کوه، دیوشل و گالش کلام و مسیرهای منتهی به قله عطا کوه

برای دیدن عکس در سایز بزرگتر آنرا سیو کرده و از روی سیستم خود مشاهده فرمائید.

عطاکوه - لیلاکوه

 

تصاویر مسیر و توضیحات مربوطه

تصویر شماره 3:

نمایی از ابتدای مسیر لیلا کوه که مجتمع اقامتی پذیرایی را در سمت چپ میبینید

عطاکوه - لیلاکوه

 

تصویر شماره 4: نمایی از اواسط مسیر لیلا کوه (آرشیو فروردین 90)

عطاکوه - لیلاکوه

 

تصویر شماره 5:

نمایی از انتهای مسیر لیلاکوه پائین خط الراس و پای چشمه. به اینجا که رسیدید یک جاده پاکوب در سمت راست و از میان باغ چای شما را به خط الراس میرساند. به خط الراس که رسیدید دکل و قله عطا کوه در سمت راست قابل مشاهده میباشد.

عطاکوه - لیلاکوه

 

تصویر شماره 6:

نمایی دیگر از انتهای مسیر لیلا کوه که شهر لنگرود هم در دور دست پیدا میباشد.

عطاکوه - لیلاکوه

 

تصویر شماره 7:

مسیر پاکوب خط الراس که در این فصل پوشیده از گیاهانی است که حدود یک متر ارتفاع دارند.

عطاکوه - لیلاکوه

 

تصویر شماره 8:

نمایی دیگر از مسیر بسیار زیبای خط الراس تا قله

عطاکوه - لیلاکوه

 

تصویر شماره 9:

نمایی از مسیر پاکوب خط الراس که از میان جنگل میگذرد.

عطاکوه - لیلاکوه

 

تصویر شماره 10:

و این هم نمایی از دکلهای مخابراتی قله عطا کوه. این محدوده نظامی بوده و با فنس و سیم خاردار محصور شده و دارای پست نگهبانی میباشد. راهی کوچک از میان فنسها به داخل باز میباشد که میتوانید از آنجا به داخل محوطه بروید. برای ورود به جاده منتهی به لاهیجان هم باید ابتدا وارد محوطه دکل شوید.

عطاکوه - لیلاکوه

 

تصویر شماره 11:

نمایی از مسیر فرعی در راه بازگشت که با حدود 20 دقیقه پیاده روی از دکل به سمت پائین به این راه فرعی در سمت چپ میرسید. این راه پاکوب از میان جنگل و باغهای چای گذشته و جایی خیلی پائینتر به مسیر اصلی میرسد.

عطاکوه - لیلاکوه

 

تصویر شماره 12:

نمایی دیگر از مسیر فرعی

عطاکوه - لیلاکوه

 

تصویر شماره 13:

نمایی از مسیر اصلی که رودخانه ای فرعی از عرض جاده میگذرد.

عطاکوه - لیلاکوه

 

تصویر شماره 14: امام زاده روستای گالش کلام. (آرشیو فروردین 90)

عطاکوه - لیلاکوه

 

تصویر شماره 15:

 

و در پایان تصویری از مزارع برنج لنگرود در خرداد ماه

مزرعه برنج - لنگرود

پایان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: